God Our Help Website Sidebar

Hvor kan jeg blive involveret ?

Levende Kirke er ikke et sted, hvor du er nødt til at forblive tilskuer. Uanset om du er et barn eller bedsteforældre, en travl mor eller forretingsmenneske, ønsker vi, at du kan være involveret i vores levende kirkefællesskab. Her er nogle forskellige muligheder for at lære, hjælpe og vokse i Levende Kirke:

Levende Grupper (Life Groups)

Det er tit nemmere at deltage aktivit i diskussion og undervisning, hvis det sker i mindre grupper. Derfor har Levende Kirke en række små grupper, der mødes forskellige steder i byen i private hjem. Størrelserne på grupperne ligger mellem 6 og 12 personer. For tiden har vi grupper på Østerbro, Hvidovre, Valby og Helsingør. Du er velkommen til at deltage eller bare besøge en af grupper,e og du kan få yderligere information på levendekirke@levendekirke.dk eller tal med Anthony og Rachel.

CONNECT

Vores CONNECT arrangementer er lavet med henblik på at “forbinde” (connect på engelsk) kirkens medlemmer på andre tidspunkter end under gudstjenesterne. Det er sjove, sociale arrangementer, der også ofte har et åndeligt indhold. Det kan være film aftner, turer til historiske eller kulturelle steder (Vi har fx besøgt Frilandsmuseet, Roskilde og Hillerød de seneste par år), men det kan også være bowling eller car rally (skattejagt med biler).

Ungdoms- og børneaktiviteter

Hver søndag morgen er der særlig undervisning for børn og unge. Bibelhistorier og principper bliver lært på en underholdende og indlevende måde, hvor hvert barn får mulighed for at deltage og lære. Ungdomsaktiviteterne er fuld af sjov og venskaber, og hveranden uge samles de unge særligt for at have aktiviteter og undervisning i løbet af weekenden.

Aktiviteter for Kvinder

Vores aktiviteter for kvinderne i Levende Kirke giver os en dejlig anledning til at mødes. Vores tid sammen er altid opmuntrende, sjovt og inspirerende. Vi har flere årlige arragementer, men mødes også på uformel basis på cafeer, for at bage eller lave mad sammen – eller for at arbejde på forskellige projekter sammen.

Ægtepar

Selvom ægteskabet er det vigtigste forhold vi kan indgå, er det en af de ting i vores liv vi forbereder os dårligst på. Hos Levende Kirke har du derfor mulighed for at få “før-ægteskabs-rådgivning”, hvis du snart skal giftes. Det omfatter samtaler om en række forskellige forhold, og hjælp til at man som par lærer at tale sammen om (eller bliver bedre til at tale om) ting som forventninger, drømme, økonomi og andre forhold, der kan hjælpe ægteskabet til at blive bygget på et solidt fundament.

Flere gange om året mødes ægteparrene i Levende Kirke og spiser frokost sammen, og der er både tid til at lære fra hinanden og det sjovt og hyggeligt med de andre ægtepar i kirken – og dem der ellers ikke kommer i kirken, men som synes at det er hyggeligt og givende at være med.