Home 2

Hvor kan jeg hjælpe?

Alle er vigtige i vores kirke familie. En af de vigtigste formål og værdier for Levende Kirke er at gøre en forskel for verden omkring os. Det begynder i vores eget lokalområde og spreder sig på tværs af landet og ud over Danmarks grænser. Medlemmer fra Levende Kirke er involveret i forskellige aktiviteter afhængig af, hvad de har lyst og tid til.

Udenfor Danmarks grænser

Levende Kirke er rigtig glad for at kunne være med til at gøre en forskel uden for Danmarks grænser. Det gør vi på en lang række forskellige måder. I de seneste år har Levende Kirke arrangeret flere ture til børnehjem i Mizoram (delstat i det nordøstlige Indien) og sendt pakker med tøj, legetøj og mad til Filippinerne. Vi har hjulpet et dagcenter for børn med mentale og fysiske udviklingsproblemer i New Delhi.

Grupper af folk fra vores kirke tager med jævne mellemrum til forskellige byer i Danmark og rundt omkring i verden, for at kunne hjælpe andre kirker eller deltage i socialt arbejde. Vi støtter også forskellige missionærer økonomisk. De sidste par år, har medlemmer fra Levende Kirke rejst til Tyskland, Finland, Sverige og Indien.

Lokalaktiviteter

Det er vores ansvar som kirke, at have en positiv indflydelse på vores lokalsamfund. Vores kirke er involvere på forskellige måder som fx gaveposer til hjemløse omkring jul, mad til hjemløse herberg. Vi har også afholdt Lyserød Lørdag i samarbejde med Kræftens Bekæmpelse og deltaget i landsindsamling for SOS Børnebyerne. Vores unge har også et sponsorbarn i en SOS Børneby. Hvis du har ideer til, andre måder vi kan være med til at gøre en forskel på, er vi altid interesseret i at høre disse, og se, hvordan vi har mulighed for at hjælpe.

Musik & Drama

Musik og lovsang  er en vigtig del af gudstjenesten i Levende Kirke, og det er dejligt at have mange involveret i gudstjenesterne. Alle vores medlemmer er derfor velkomne til at deltage aktivt afhængig af lyst og evner. Nogle spiller instrumenter, nogle synger. Andre er involveret i drama.